د غزني تخنیکي پوهنتون معرفي کول

Insert image

 

د غزني تخنيکي پوهنتون پيژندنه:

د غزني تخنيکي پوهنتون د تأسس چارې په ۱۳۹۳ لمريز کال د هغه وخت د لوړو زده کړو د وزير له لوري پيل او په غزني ولايت کې د اسلامي ثقافت د ودانيو په غوښتنې سره  د وزيرانو شورا ته وړانديز شو؛ تر بحث او غور وروسته د اسلامي ثقافت مربوط ودانۍ د غزني تخنيکي پوهنتون د جوړېدو په پار تحصيلات عالي ته تسليم او دغه وړانديز د (۲) مصوبې او ۱۱/۱/۱۳۹۳مې نېټې سره سم تصويب او د غزني تخنيکي پوهنتون ايجاد شو.

د دې علمي بنسټ جوړېدل د علم دوسته او تاريخي ولايت غزني لپاره لوي وياړ و، چې د غزني ولايت د والي موسي خان اکبرزاده؛ د پوهنتون د رئيس سليم ساعي او د لوړو زده کړو وزارت د وزير پر مخ افتتاح او  پر خپل علمي او تحقيقي فعاليت يې پيل وکړ.

د۱۲/۹/۱۳۹۲ مې نېټې د مصوبې مطابق د لوړو زده کړو د وازرت د رهبري شورا د دې  پوهنتون لپاره د جيولوجي او کانونو پوهنځي دکانونو او برق انجنري د دوو څانګو په درلودلو سره د ۱۳۹۳ يم کال لپاره د اداري تشکل په توګه په نظر کې ونيول شو.

په ابتدايي دوره کې ورته د لوړو زده کړو وزارت له لوري ۵۰ تنه محصلين معرفي او له دې سره سم تخنيکي پوهنتون د ښاغلي سليم ساعي تر سرپرستي لاندي خپل تدريسي فعاليت پيل کړ.

په ۱۳۹۸ يم لمريز کال کې د لوړو زده کړو د عالي مقام لخوا د کلي پالسييو د جوړښت او ترتيب په اساس د ۱۵/۷/۱۳۴۹۸مې نېټې او(۵)مې پرېکړې سره سم د سيول انجنري او انرژي انجري دوه نورې څانګې د ۱۲دوولسو کدري بستونو له درلودلو سره سم ايجاد شوې.

تخنيکي پوهنتون د خپلو علمي کارونو د انکشاف او پرمختګ په اساس وتوانيد چې د جيولوجي او معادن يوازيني پوهنځي په ۱۴۰۲ لمريز کال کې د ۲/۲/۱۴۰۲ يمې نېټې او د وزارت د عالي شورا د (۸)مې مصوبې په اساس د جيولوجي او کانونو او الکترو ميخانيک دوو پوهنځيو ته پورته کړي؛ چې په نتېجه کې يې د برق انجنري او انرژي انجنرۍ ديپارتمنتونه د جيولوجي او کانونو د پوهنځي له تشکل څخه جلا او د الکترو ميخانيک پوهنځي په تشکل پورې اړوند شول. دغه راز د (۸)مې مصوبې مطابق د نفت، ګاز، طبيعي علوم او ټولنيز علومو - ثقافت اسلامي څانګې هم ايجاد او جوړې شوې.

اوسمهال تخنيکي پوهنتون دوه پوهنځي او اووه څانګې لري، چې په علمي، څېړنيزو او تدزيسي برخو کې ټولنې او هيواد ته خدمات وړاندې کوي!

غزني تخنيکي پوهنتون تر اوسه پورې  (۵) پينځه دورې فارغين ورکړي؛ چې د جيولوجي او کانونو او برېښنا د انجنري په برخو کې يې په زده کړو سمبال، متخصص، روزل شوي او متعهد ځوانان ټولنې ته د کار او پرمختګ په موخه وړاندې کړي دي!

د دې علمي بنسټ ټول علمي کدري او اداري غړي ټولنې او محصلينو ته د علمي، تدريسي او تحقيقي خدماتو تر څنګ له اداري او خلاقي فساد سره مبارزه کول، خلکو ته د پوهې لار ښودل او له نشه يي توکو څخه د ټولنې ژغورل خپله اسلامي او ملي وجيبه ګڼي او د  دغې وجيبې د ادا کولو په پار په خپل ټول صداقت او ايمانداري سره کار کوي؛ د لوړو زده کړو د وزارت نافذ شويو لايحو، طرزلعملونو، مقررو، قوانينو، اکاډميکي ازادۍ؛ اکاډميکو اخلاقو؛ د انصاف او عدالت پاليسي؛ د علمي کدري او اداري غړو د ظرفيت لوړونې پاليسي او دغه راز د پوهنتون نورو پاليسيانو ته ژمن، وفادار او متعهد دي!!

 

ليدلوري

د غزني تخنيکي پوهنتون د بوې علمي – څيړنيزې ادارې په توګه غواړي چې د مسلکي او ژمنو زده کوونکو په روزلو او د معياري خدمتونو په وړاندې کولو سره د هيواد په کچه يو له معتبرو او معياري پوهنتونو څځه وپيژندل شي.

ماموريت

د غزني تخنيکي پوهنتون هڅه کوي چې د ټولنې له اړتيا سره سم په تخنيکي برخو کې د متخصصو زده کوونکو په روزلو کې د ټولنې د پرمختګ لپاره علمي څيړنيزه او فعاله ونډه واخلي.

 

 

 

تشکيلاتي جوړښت

 

  • د غزني تنخنيکي پوهنتون تشکيلاتي جوړښت په لاندې ډول دي
  • د غزني ولايت د تخنيکي پوهنتون رياست
  • د علمي او محصلانو چارو معاونيت
  • مالي او اداري معاونيت
  • جيولوجي او معادن انجينري څانګه

د غزني ولايت د تخنيکي پوهنتون رياست

د پوهنتون په رياست کې  د هيواد يو له ټاکل شوي اکاډميک پروفيسورانو او شخصيتونو څخه ټاکل کيږي او وړانديز کيږي چې هغه ټولې دندې ترسره کړي چې قوانين او مقررات يې د پوهې د دې لوي مرکز اهدافو ترلاسه کولو او د هيواد هيلو او موخو ته د رسيدو لپاره ټاکلي دي. د غزني ولايت د تخنيکي پوهنتون رئيس د خپلو دندو په ترسره کولو مکلف دي د غزني تخنيکي پوهنتون حقوقي استازيتوب، د علمي شورا د غونډو رهبري او د هغې د پريکړو څارنه، د مرستيالانو، پوهنځيو او نورو اړوندو واحدونو د چارو د تطبيق څارنه، د مالي، محاسبې، شتمنيو او ملکيت اداره کول، د اړينو اقداماتو رامينځته کول او په پوهنتون کې د ښوونيز وضعيت، زده کړې او څيړنې د ښه والي لپاره د اسانتياوو برابرول، په ملي کچه د همکارانو موسسو سره د علمي اړيکو رامينځته کول او پياوړي کول. نړيوال، لاسليک شوي قراردادونه، ساينسي او څيړنې د قانون د احکامو سره سم او نور دندې چې د قانون له مخې د پوهنتون رييس ته ورکول کيږي. . د پوهنتون رئيس د چارو په پلي کولو کې د علمي، محصلانو، مالي او اداري څانګو مرستيال دي. د غزني د تخنيکي پوهنتون د رياست تړوني جوړښت په لاندې ډول ښودل شوي

  • علمي او محصلانو چارو معاونيت.

علمي معاونيت

علمي معاونيت د غزني تخنيکي پوهنتون په علمي چارو کې يو له مهمو پوستونو څخه دي، چې د هغه سرپرست د ساينسي چارو فعاليتونو سربيره، د ځينو کميټو مشري کوي علمي مرستيال مکلف دي چې د پوهنتون د رييس دندې په غياب کې ترسره کړي، د علمي او قراردادي کدرونو د استخدام په اړه اصولي او علمي فعاليتونه د پوهنځي د دندو مطابق، په پوهنتون کې د علمي څيړنو او برنامو ډيزاين او تطبيق، رهبري او نظارت د پوهنتون د علمي شورا کاري پلان او د هر کال په پيل کې د علمي شورا په لومړي ځل د هغه د تصويب او پلي کولو په موخه، د پوهنتون د علمي څانګې د مقرراتو  او کړنلارو بياکتنه او ارزونه او د اړتيا په صورت کې د تعديل پلان وړاندې کول او پورته چارواکو ته د دې وړانديز، د نصاب ارزونه او د نړيوالو وخت او معيارونو اړتياو سره د سمون وړانديز، د زده کونکو د عملي ساحوي کار پلي کولو لپاره اړيني اسانتياوې چمتو کول او نوري دندې چې د قانون سره سم مرستيال ته ورکول کيږي.

د غزني پوهنتون علمي برنامې د علمي معاونيت تر مشرۍ لاندې تنظيميږي. د ساينسي برنامې سربيره ، کوم چې د ليسانس برنامې پکې شاملې دي ، يو شمير مديريتونه هم د ساينسي مرستيال تر مديريت لاندې دي.

د علمي معاونيت امريتونه او مديريتونه:

۱. د کيفيت تضمين او اعتبار ورکولو څانګه:

دا امريت د ښوونې او روزنې موسسې د کيفيت تضمين کميټې سره په همغږۍ کې کار کوي او د کميټې د غونډو پريکړې  په فعاله پوهنځيو او څانګو کې ليږي او په دوامداره توګه د فرعي کميټو فعاليتونه تعقيبوي او راپور ساينسي مرستيال ته وړاندې کوي.

د غزني تخني

 پوهنتون د د کيفيت تضمين او اعتبار ورکولو امريت په ۱۴۰۱ کال کې په کار پيل وکړ.

د کيفيت تضمين او اعتبار ورکولو عمومي موخه په اړونده پوهنتون کې د کيفيت د ودې کلتور ته وده ورکول دي.

د دې واحد ځانګړي اهداف په لاندې ډول دي:

د کيفيت د ودې فرهنګ بنسټيز کول د ملي او نړيوالو معيارونو  سره سم

ډاډ ترلاسه کول چې د پوهنتون د کيفيت د ښه والي طرزالعملونه   او اعتبار ورکولو رياست او ملي اړتياو سره سم ښه شوي دي.

د لوړو زده کړو د کيفيت وده، ساتنه او ښه کول د کيفيت د ښه والي د دوامداره اقداماتو او کړنو له لارې د پوهنتون په اړه د خلکو باور او مثبت ليد ترلاسه کوي.

د پوهنتون ښه انځور جوړول او په ټولو برخو  علمي او اداري فعاليتونو کې روڼتيا، حساب ورکونه او ښه فعاليت په پام کې نيول.

د پوهنتون د کيفيت د ښه والي او اعتبار د ارزولو لپاره د پوهنتون چمتو کول.

۲. د استادانو د ګمارنې او ترويج امريت:

د استادانو مديريت د غزني د تخنيکي پوهنتون يو له مهمو او حساسو مديريتونو څخه دي چې د استادانو په غونډو، د کادري برنامو او د کادري متخصصينو په پراختيا تمرکز کوي. د استادانو مديريت د اسنادو د پروسې په جريان کې د استادانو د ملاتړ او همکارۍ په برخه کې کار کوي، د استادانو د اسنادو ساتنه خونديتوب، او داسې نور چې دې مديريت ته سپارل شوي.

۳. د محصلانو د چارو عمومي مديريت:

د غزني پوهنتون د محصلانو چارو عمومي مديريت د محصلانو چارو عمومي مديريت تر نامه لاندې فعاليت کوي چې د محصلينو د سکتور ټول فعاليتونه ترسره کوي.

  • مالي اواداري چارو معاونيت.

مالي او اداري پاليسۍ، د ساتنې پلان جوړونه، د بوديجې ترتيب او د هغې د تحقق څارنه، د بوديجې دفاع، د بوديجې عملياتي اقدامات، د ترانسپورت او معلوماتي ټيکنالوژۍ سيسټم څارنه او کنټرول او د کارکوونکو ګمارل د مالي او اداري مرستيال مهم فعاليتونه دي. مالي او اداري مرستيال د پوهنتون يو له اداري بستونو څخه دي چې په هغه کې لاندې دندې د ملکي لوړو زده کړو د قانون له مخې د پوهنتون د رئيس له خوا د مالي او اداري مرستيالانو ته سپارل کيږي.

د مالي او اداري مرستيال اصلي دندې په لاندې ډول دي: د اداري او خدماتو مالي او اداري سکتورونو کې د پوهنتون رييس سره همکاري ، د پوهنتون غير اکاډميک غړو ګمارلو ، ترويج او ګوښه کولو په اړه د مالي او اداري او قانوني پلي کولو خدماتو کې د پوهنتون ريس ته اړيني مشورې ورکول؛ د پوهنتون د کارکوونکو د تقاعد د حقونو د پلي کولو، د اړوندو ادارو د فعاليتونو او کړنو د رهبري او څارنې، د مالي، محاسبې، پيرود، د ملکيتونو او توکو د محدوديتونو او راټولولو او نورو مالي، اداري او خدماتو په برخو کې حقوقي کړنې، په شمول د پرسونل د ليږد لپاره د مناسبو ترانسپورتي اسانتياوو برابرول او د تعليمي فعاليتونو په اغيزمنه توګه پلي کول؛ د پوهنتون په عادي او پرمختيايي بوديجه کار کول، د اړوندو چارو د څارنې د اړتياوو او پرمختګونو په پام کې نيولو سره د پوهنتون په شتمنيو او ملکيتونو د ودانيو، شنه ساحې او د حقوقي اجراتو د نورو اړوندو سکتورونو ساتنه او، د محصلينو په برخه کې د عملي کارونو د پلي کولو لپاره اسانتياوې  برابرول او نور هغه دندې چې قانوني معيارونه ورته ورکړل شوي دي.

۱.د دعوت او ارشاد امريت:

دغه امريت........................................

۲.د بشري سرچينو عمومي مديريت:

د غزني د تخنيکي پوهنتون د بشري سرچينو عمومي مديريت د مالي او اداري معاونيت په چوکاټ کې فعال دي، چې اصلي فعاليت يې د اداري کارکوونکو استخدام او د بشري سرچينو مديريت دي  اوس مهال د ۵ بست  د سوانح اجرا او ارزيابي مديريت لري،  چي دغه مديريت د حاضري او سوانحو د اجرا په موخه فعاليت لري.

۳. د تهيه او تدارکاتو عمومي مديريت:

د تدارکاتو عمومي مديريت  د غزني تخنيکي پوهنتون کي د تدارکاتو فعاليتونه ترسره کوي. د دې مديريت عمده فعاليتونه د قراردادونو خپرول ، پيرل او د پيرل کنټرول دي.

۴.د محاسبي او معاشاتو عمومي مديريت:

د محاسبي او معاشاتو عمومي مديريت......................................

 

  • د جيولوجي او کانونو پوهنځي رياست

ليد لوري: د جيولوجي انجينرۍ او کانونو څانګه غواړي چې په نږدې راتلونکي کې د تدريس، څيړنې او ساينسي خدماتو چمتو کولو له لارې په هيواد او سيمه کې د يو له خورا معتبر او لوړ کيفيت لرونکي څانګو په توګه وپيژندل شي.

ماموريت. د جيولوجي انجنيري او کانونو رياست ژمن دي چې د جيولوجي او کانونو په برخه کې اسانه، مناسب او معياري تعليمي لاسرسي چمتو کړي، ترڅو د هيواد ځوانان وکولي شي د خپلو علمي او تخصصي اهدافو په ترلاسه کولو سره اړين روزنه او مهارتونه ترلاسه کړي او په دې توګه هيواد ته خدمت وکړي.

 

د جيولوجي انجنيري او کانونو امريت موخې:

د جيولوجي انجنيري او کانونو رياست د لاندې موخو د ترلاسه کولو لپاره کار کوي.

 

۱.د کميت او کيفيت له لحاظه په جيولوجيکي انجينري او کانونو کې د تعليمي او تحصيلي وضعيت ښه کول.

۲. د ساحې فعاليتونو معياري کولو لپاره 11 معيارونه پوره کړئ.

۳. د زده کړو نيمګړتياو پيژندنه او په نهايت کې يې سمول.

۴. د علمي کنفرانسونو په ترسره کولو سره د ديپارتمنت په کچه د نويو ښوونيزو سيستمونو وده او پراختيا.

۵. د زده کړې کيفيت سره د زده کونکو رضايت لوړول.

۶. د استادانو د تدريس څرنګوالي ارزونه.

۷. د موجوده طرزالعملونو سره سم د استادانو علمي او علمي فعاليتونو ارزونه.

۸. د کانونو او پټروليم وزارت، د ځمکو رياست او د اوبو او انرژۍ رياست سره په همغږۍ کې د مطالعاتو، د منرال طبيعي زيرمو اکتشاف او ثبات، جيولوجيکي او هايدروجيولوژيکي مطالعاتو په برخو کې د متخصص کادرونو چمتو کول.

 

 

 

 

 

د جيولوجي انجنيري او کانونو رياست د ليدلوري او ماموريت پورته شرحه د جيولوجي انجنيري او کانونو رياست د ۱۴۰۱/۲/۲۴مې نېټې او د جيولوجي انجنيري او کانونو رياست د دوهم پروتوکول تاييد شوه.       

پوهاند محمد نعيم سروري

د جيولوجي او کانونو پوهنځي آمر

 

د جيولوجي انجينرۍ او کانونو د څانګې نظر، ماموريت او اهداف د جيولوجي او کانونو شورا د 8/12/1401 نيټې پروتوکول نمبر 29 لخوا تصويب شوي.

 

۱. د جيولوجي انجنيري او کانونو آمريت

د جيولوجي انجنيري او معادنو څانګه د هيواد د ملي اقتصاد د اصلي ډبرې په توګه او د غزني ولايت د تخنيکي پوهنتون لومړنۍ څانګه په ۱۳۹۳ کال کې د تخنيکي او انجنيري پوهنتون په چوکاټ کې تاسيس شوه او د هيواد د صنعت د پرمختګ په برخه کې د لسانس په کچه د کادرونو په روزلو کې کليدي رول لوبولي دي.

په دې څانګه کې ، د ځانګړي ډګر زده کونکي د تجربه لرونکو ځوانو پروفيسورانو لخوا تدريس کيږي څوک چې د لوړې درجې زده کړې او اکاډميک سندونه لري او افغاني ټولنې ته وړاندې کيږي . زموږ د غم زپلي هيواد په بيارغونه او پرمختګ کې د دې څانګې د فارغانو ونډه د نورو په پرتله ډيره ارزښتناکه ګڼل کيږي.

د دې زده کړې اصلي اهداف په لاندې ډول دي:

- د ليسانس په سويه د انجينرانو روزنه چې د ساينس او ټيکنالوژۍ په برخه کې د وروستي پرمختګونو په اړه کافي سپما لري او د دوي د مطالعې ساحې نظري او عملي برخو څخه په بشپړ ډول خبر دي.

- د ځوانانو روزنه د دې لپاره چې ټولنې ته د حقوقي، ملي ارزښتونو په لوړه روحيه خدمت وکړي او د خپلو دندو مسؤليتونه درک کړي.

- د افغانستان د ودې او پرمختګ لپاره د علمي څيړنو او تشبعاتو ترسره کول او د پورتنيو موخو د لاسته راوړلو لپاره د څېړنيزو لابراتوارونو د مرکز جوړول.

- د هيواد لپاره د اکادميک او تدريسي کارمندانو روزنه.

- د لوړ کيفيت نظري او عملي موادو ترتيب او ژباړل.

- له کورنيو او بهرنيو موسسو او ټولنو سره د علمي اړيکو ټينګول.

د جيولوجي انجنيري او معادنو د ديپارتمنت لنډه تاريخچه :

د جيولوجي انجنيري او معادنو څانګه د هيواد د ملي اقتصاد د بنسټيز اساس په توګه په ۱۳۹۳ کال کې د اسلامي فرهنګ او تمدن د مرکز په وياړ د وزيرانو شورا له خوا د غزني تخنيکي پوهنتون په چوکاټ کې د جيولوجيکي او معادنو په جوړولو کې د لومړي ډيپارټمنټ په توګه رامنځته شوه او د هيواد د صنعت د پرمختګ په برخه کې يې د انجينري ملي کادرونو په روزنه کې مهم رول لوبولي دي.

په دې ځانګړې څانګه کې تجربه لرونکي استادان چې د لوړو اکاډميکو رتبو لرونکي وي، افغاني ټولنې ته تدريس او وړاندې کيږي. زموږ د غمځپلي هيواد، ګران افغانستان، په بيارغونه او پرمختګ کې د فارغانو ونډه د نورو په پرتله ډيره ارزښتناکه ګڼل کيږي.

د جيولوجي انجينرۍ او کانونو ځانګړي څانګې د خپل تاسيس راهيسې د جيولوژيکي انجينرۍ او کانونو په برخه کې 220 انجينران ټولنې ته وړاندې کړي دي، چې ډيري يې په بيلابيلو دولتي دفترونو او خصوصي شرکتونو کې لسګونو سکتورونو ته خدمت کوي چې د هيواد اقتصادي صنعتونو لپاره عاجل اړين دي، چې هر يو يې بې له شکه د هيواد اقتصادي ودې کې مرسته کوي.

د اړتياوو ارزونه:

زموږ په هيواد کې د مختلفو ګټو په پام کې نيولو سره د جيولوجي او کانونو په شمول د مختلفو پوهنځيو لپاره د اړتياو ارزونه ترسره کيږي ، تر دې دمه دا ډول اداره په دولتي او غير دولتي ادارو او جوډ کې نه وه ، لکه څنګه چې د فارغ شوي څانګو ستراتيژيک پلان کې يادونه شوې ، هيڅ ساينسي موسسه نشي کولي د لوړ کيفيت لوړو زده کړو سيسټم پرته ملي اقتصاد وده او پياوړي کړي. هيواد به د ټولنيزې سوکالۍ ترلاسه کړي. په ورته وخت کې، د سيسټم کيفيت په لويه کچه د هغې نصاب سره تړاو لري. د عمومي اړتياوو ارزونه د دې سيمې په بيلابيلو برخو کې د متخصصينو لپاره د ملي اړتياو کچې موندلو معني لري.

اوس مهال زموږ په ګران هيواد افغانستان کې د ځمکې لاندې او ځمکنيو طبيعي سرچينو شتون لري د جامدو موادو کانونه او د تيلو او ګازو کانونه ، چې دا ټول د هيواد اقتصاد پياوړي کولو کې کليدي رول لوبوي ، کوم چې کارمندانو ، مسلکي انجينرانو او متخصصينو ته اړتيا لري. په ورته ډول ، دا ويل کيدي شي چې د جيولوژيکي انجينرۍ او کانونو رياست د معدني وضعيت ښه کولو لپاره د مسلکي بشري ظرفيتونو او سرچينو توليد مهمه سرچينه ده او د ټولنې لپاره بنسټيز دي.

متخصص فارغين او د کان کيندنې اکتشاف او کان کيندنې ادارو ته د دوي راجلبولو امکان ، د طبيعي سرچينو کارولو نوښت او سالم مديريت ، د طبيعي سرچينو کارولو لپاره مناسب پلانونه ، او د دې ګټو او کارونې معرفي کول د تيرو په پرتله د پام وړ وده کړې. له همدې امله ، د دې ساحې کميتي او کيفي ودې ته پاملرنه يو هدفي اړتيا ده.

لکه څرنګه چې په لنډه توګه يادونه وشوه، د جيولوجي او کانو پوهنځي مشرتابه بورډ په لنډه توګه د مهمو وزارتونو سره د مکررو او دوامدارو اړيکو او د عملي کارونو (د زده کوونکو تعليمي او توليدي کړنو) او د کانونو او پټروليم وزارت، د ښار جوړولو او ځمکو وزارت پورې اړوند عملي درسونو ته وده ورکولو لپاره معرفي کيږي. د پرمختللي نصاب سره سم د زده کونکو معرفي کولو پروسه دوام لري. دې د اکتشافي او استخراجي تحقيقاتو په پرمختګ کې د لومړنيو اړتياو لپاره د اړتياو تفصيلي ارزونې په ګوته کړې او د زده کونکو نصاب او برنامې يې  او چمتو کړي دي.    

 

       د اړتياوو ارزونه (د برنامې اهدافو کې د بياکتنې او بدلون اړتيا)

 

د دې حقيقت په پام کې نيولو سره چې نن ورځ د جيولوژي انجينرۍ او کانونو برنامې د ټولنې اړتياو سره سم تنظيم کيږي او د تخنيکي او ټيکنالوژي ساينس پراختيا او په ځانګړو شرايطو کې د پرمختللي نړيوال معيارونو معيارونو سره سم د تدريس اصولو ته په پام سره ، اړينه ده چې د جيولوژي انجينرۍ او کانونو څانګې تعليمي مينځپانګې بايد داسې وي چې د بازار اړتياوې پوره کړي.

د پورتنيو اړتياوو له مخې، دا اړينه ده چې د دې پوهنځي په نصاب کې مسلې شاملې شي او دا د اهدافو بياکتنې اړتيا ناګزير کوي. نو پوهنځي بايد د دې وړتيا ولري چې د جيولوجي  انجنيري په برخه کې زده کوونکو ته روزنه ورکړي تر څو هغوي وکولي شي د هېواد د ملي اقتصاد په پياوړتيا کې چې زموږ ملي ګټې تامينوي، رول ولوبوي.

 

د زده کړې اړتياو ارزونه، سرچينې او ميتودونه:

د لوړو زده کړو يو له اصلي اهدافو څخه د ماهر او تعليم يافته کاري ځواک ته د ټولنې پراختيايي اړتياوې پوره کول دي. د دې هدف لپاره، دا د جيولوجي او کانونو پوهنځي په مختلفو برخو کې د ملي کادرونو روزل، ساينسي څيړنې ترسره کول او ټولنې ته د خدماتو وړاندې کولو لپاره رامينځته شوي. په هره برخه کې د انجينرانو او مسلکيانو زياتوالي زموږ د هيواد د چاپيريال او وخت اړتياو سره سم څرګند دي.

زموږ په ګران هيواد ، افغانستان کې د جامدو ګټورو کانونو او د تيلو او ګازو کانونو شتون ، چې د هيواد اړتيا ته په پام سره ، لاهم پاتې دي او د ظرفيت توليد سرچينې او د زده کونکو راجلبولو امکان د تيرو په پرتله د پام وړ وده کړې. د جيولوجي او کانونو د کمي او کيفي ودې په پام کې نيولو سره ، دا يو هدفي اړتيا ده. مسلکي کارپوهان او انجينران او زده کونکي د ډيپلوم پروژې راټولولو لپاره تفريح ته اړتيا لري او د عملي کورسونو پرمختګ او د عملي تعليمي کورسونو تيريدو سربيره.

د يادونې وړ ده چې هيڅ جيولوژيکي او استخراجي پروژه د منظم پلان او مناسب مشرتابه پرته پلان کيدي نشي. يو مناسب  پلان جوړونه به د هيواد اقتصادي وضعيت ښه کړي. ځکه چې په لومړي هيواد کې د اقتصادي بنسټونو پياوړتيا د مختلفو جيولوژيکي او توپوګرافيک نقشو، د ودانيو او شبکو  د ښاري پراختيا د نقشو او د هغې د مناسب استعمال په لاره کې ده، کوم چې د ټولنې اړتياو پوره کولو لپاره د ساينسي پلان جوړولو پرته ممکن ندي.

د جيولوجي انجنيري او کانونو پوهنځي تعليمي موخې:

د جيولوجي انجينري او کانونو د څانګې محصلينو ته د روزنې په موخه د جامدو موادو د اکتشاف په برخه کې د مسلکي کارکوونکو روزل په لاندې ډول دي:

۱.دجامد موادو اکتشاپ او څيړنه

۲. د جيولوجي نقشو ترتيبول په مختلفو کچو.

۳. د کانونو جيولوجي څيړنه د کانونو وزارت جيولوجي سروې کې

۴.د اوبو او بريښنا وزارتونه، د کليو پراختيا

۵. د جيولوجيکي سروي په لابراتوارونو او کانونو کې

۶.(جيمونولوژي)

۷. د کانونو صنعتي ډولونه.

۸. د معادنو د زيرمو محاسبه.

۹. د ګټورتوب مناسب تاييد ترلاسه کړئ

 

  • د بريښناه انجنيري څانګه:

 د برښنا انجنيري څانګې په اړه معلومات :

د برښنا انجنيري څانګه په هېواد کې د برښنا رسونې په برخه کې  اختصاصي څانګه ده، چې د برښنا انجنيرانو ته د اړتياوو له امله په 1393 لمريز کال کې،  د برښنا انجنيري څانګې(انجنيري برق) تر نامه لاندې تاسيس شوه. له 1397 کال څخه چې ددې څانګې د فارغانو لومړي دور وو،  تر اوسه پورې دا څانګه د برښنا انجنيري په برخه کې متخصصان ټولنې ته وړاندې کوي،  چې د ملي اقتصاد په ټولو برخو کې يې  خپلې مسلکي دندې په برياليتوب سره ترسره کړېدي.

د برښنا انجنيري څانګه د هيواد په کچه د تخصصي پوهې، څيړنې او نوښت د مهارتونو د ترلاسه کولو يوه علمي-روزنيزه هسته ده. دا څانګه محصلين د لوړو زده کړو د وزارت د کانکور د آزموينې له لارې مني او د مجربو استادانو په واسطه يې روزي. ددې څانګې درسي نصاب ته تل بيا کتنه کېږي او د معاصر علم او تکنالوژي د لاسته راوړنو په پام کې نيولو سره او د کار په بازار کې د اوسنيو اړتياوو سره سم اړين تغييرات په کې راوړل کېږي.

ددې څانګې په درسي نصاب کې د نظري درسونو سربيره عملي درسونه او ساحوي کارونه هم په پام کې نيول شوي دي. د لابراتوارونو د بيا رغونې او تجهيز لپاره هڅې روانې دي، او دغه څانګه د پوهنتون د ادارې په مرسته او د موجوده امکاناتو په پام کې نيولو سره عملي اقدامات ترسره کوي.

په دې څانګه کې محصلين د تحصيلي دورې  په لړ کې مختلف رشتوي مضمونونه زده کوي. ددې څانګې فارغان د برښنا انرژي د توليد، ليږدونې او توزيع د مديريت په برخه کې،  د لينونو او د برښنا د توزيع شبکو د ډيزاين او توليدي پروسو د اتوماتيزه کولو په برخو کې په مستقل ډول د اختصاصي دندو د ترسره کولو وړتيا لري، او کولاي شي په يادو برخو کې څيړنيز کارونه هم ترسره کړي.

 

 

د څانګې د  آمر دندې:

۱- د څانګې د جلساتو رياست.

۲- د لوړو بنسټونو په مقابل کې د څانګې تمثيل.

۳- د څانګې اجنډا او کاري پلان ترتيبول.

۴- د تقرر، علمي ترفيع او انفکاک د اسنادو د تکميليدو په پار د څانګې د مجلس د پريکړو په اړوند اصولي اجرات کول.

۵- د څانګې اړوند د درسي نصاب د تطبيق ، په پار د عملي او ساحوي درسونو له  پرمختګ څخه نظارت کول.

۶- د څانګې او پوهنځۍ د انکشاف او پرمختګ لپاره نوښتونه  او ابتکاراتو وړاندې کول.

۷- د څانګې د اړتياوو د رفع کولو لپاره هڅې او کوښښونه کول.

۸- د څانګې د اکادميکو او اداري چاور تنظيمول.

۹- د څانګې د هغو غړو د تقدير او ستايلو لپاره  وړانديز کول، چې دوي د تدريس، تحقيق او نورو فعاليتونو په برخه کې له خپله ځانه څخه ابتکار، لياقت او شايسته ګي  وښيې او د څانګې د هغو غړو د مجازاتو  لپاره  وړانديز کول چي هغوي د جدي تخلفاتو مرتکب کيږي.

۱۰- د پوهنځي رياست او د پوهنځي علمي شورا  ته د څانګې د فعاليتونو د راپور وړاندې کول.

۱۱- په هر سمستر کې د څانګې د علمي غړو د اکادميکو فعاليتونو ارزيابي او د څانګې په مجلس کې وړاندې کول.

۱۲- هغه ټولې دندې او فعاليتونه چي د قانون په رڼا کې د څانګې په آمر پورې اړوند دي

 

  • د سيول انجينري څانګي آمريت:

دغه څانګه د لوړو زده کړو وزارت  په ۱۵/۷/۱۳۹۸کال کي د لوړو زده کړو وزارت د عالي شورا د د ۱۲ بستو په لرلو سره د غزني په تخنيکي پوهنتون کې د سيول انجينري او انرژۍ انجنيري څانګې د جوړولو پرېکړه وکړه او ادارې په اتفاق سره په ۱۳۹۹ کال کې د لوړو زده کړو وزارت تر منظورۍ وروسته (د علمي کادرونو ګمارل، د درسي نصاب د پلي کولو اسانتياوې، د تدريس تعديل) منظوري ورکړه.

د ساحې فعالولو په ساحه کې اړونده څانګې پورته ذکر شوي به د دوي په برخه کې اړين فعاليتونه ترسره کړي.

 

په ۱۳۹۹م کال کې په دغه پوهنتون کې زده کوونکي په زده کړو کې برخه اخلي.

 

د ديپارتمنت د امر دندي:

  • - د رياست د غونډو ډيپارټمنټ
  • دلوړو زده کړو په وړندي د تمثيل ډيپارتمنت
  • د ډيپارټمنټ د اجنډا او کاري پلان ترتيب
  • د درسي نصاب د تطبيق څارنه او د دې څانګې پورې اړوند نظري، علمي او ساحوي درسونو ته د پرمختګ څرنګوالي
  • د ډيپارټمنټ او پوهنځي د پرمختګ لپاره نوښتونه چمتو کول
  • د ډيپارټمنټ د اړتياوو د پوره کولو لپاره هڅې
  • د ديپارتمنت د علمي او اداري چارو تنظيمول
  • د څانګې د هغو غړو د کار لپاره د ستاينې  وړانديز چې په تدريس، څيړنې يا نورو اکاډميک فعاليتونو کې يې خپل نوښت، ژونديتوب او وړتيا ښودلې، او د څانګې هغو غړو ته چې جدي سرغړونه کوي د سزا وړانديز کوي.
  • د پوهنځي علمي شورا ته د څانګې د فعاليتونو راپور ورکول
  • په هر سمستر کې د پوهنځيو د علمي فعاليتونو ارزونه او په پوهنځي کې يې وړاندې کول
  • نورې وظيفې د قانون له حکمونو سره سم د ډيپارټمنټ آمر ته ورکول کېږي.

 

  • د انرژي او انجينري څانګي امريت:

دا څانګه په ۱۵/۷/۱۳۹۸نېټې په هکله د لوړو زده کړو وزارت عالي شورا د غزني په تخنيکي پوهنتون کې د سيول انجينري او انرژۍ انجنيري څانګې د جوړولو له ۱۲ بستو  سره د کادري او اداري بستونو په اتفاق سره تصويب کړه.

په ۱۳۹۹کال کې د علمي پروګرامونو د پراختيا او د لوړو زده کړو وزارت د تصويب په برخه کې د اسانتياوو له رامنځته کولو وروسته (د علمي کارکوونکو استخدام، د نصاب د پلي کولو اسانتياوې، د تدريس ترتيبات) د زده کوونکو جذبول. له ۱۳۹۹کال راهيسې په دې برخه کې زده کوونکي زده کړې کوي.

د څانګي د امر دندي:

۱.د ډيپارټمنټونو د غونډو رهبري کول او د څانګو چارو ته وده ورکول.

۲. د مونوګراف عنوانونو ټاکل او توزيع کول ، د استادانو او زده کونکو ساينسي څيړنې پروژې ، او د اکاډميک معيارونو سره سم د زده کونکو او اکاډميک کارمندانو لپاره د نظارت کونکو او مشاورينو ټاکل.

۳. د ديپارتمنت د علمي کادرونو غړو ته د مجلس له لارې موضوعات.

۴. د پوهنځيو او پوهنتونونو د علمي شورا د پريکړو د تطبيق څخه څارنه.

۵. د مجلس د پريکړو د پلي کولو په برخه کې اړين ګامونه پورته کول.

۶. ډيپارټمينټ د نيمګړتياو، ناکاميو او اړتياوو د پوره کولو لپاره هڅې.

۷. د درسي نصاب د تطبيق، د نصاب مفرديت، نظري او عملي کورسونو څارنه په دې څانګه پورې اړه لري.

۸. د پوهنځي له اړوندو کمېټو سره همکاري.

۹. د پوهنځيو او ډيپارتمنت د پراختيا لپاره د نوښتونو برابرول.

۱۰. د ډيپارټمنټ د فعاليتونو تنظيمول.

۱۱. د تدريس وخت تنظيم او ترتيبول کول او د ازموينې وخت ويش د تعليمي پلان او د ازموينې طرزالعملونو سره سم.

۱۲. د هغه دندې پورې اړوند نورې دندې چې د وړ چارواکو او تقنيني اسنادو لخوا ورته سپارل شوي.

د انرژي انجنيري څانګې پيژندنه

د هيواد د پرمختګ په پار چې د انرژي سره نيغ په نيغه اړيکه لري، په ۱۳۹۸ لمريز کال کې د غزني تخنيکي پوهنتون په مکررو هڅو د انرژي انجنيري څانګه تاسيس شوه، او د ۱۳۹۹ لمريز کال کې د کانکور د آزموينې له لارې ۱۰۰ تنه زده کړيالان د هيواد له مختلفو ولايتو څخه ورته جذب شول. په ۱۴۰۰ لمريز کال کې ورته لومړني علمي مسلکي کادر (نوماند پوهنيار زين الله سيرت) جذب شو او د انرژي انجنيري څانګې په مسلکي ډول په فعاليت پيل وکړ. په ۱۴۰۱ لمريز کال کې ورته دري (۳) تنه استادان (نوماند پوهنيار صفي الله شيرزاد، نوماند پوهنيار سيد احمدضمير فاطمي او نوماند پوهنيار وحيدالله زغم) د آزادې سيالۍ له لارې جذب شول. اوسمهال د انرژي څانګې په جوړښت کې څلور تنه استادان او يو (۱) تن تکنيشن لابرانټ  لري. او ۱۲۰ تنه زده کړيالان لري چې په لاندې برخو کې روزل کيږي: د انرژي د توليد پاکې او بيا نوې کيدونکې منابع (لمريزه انرژي، بادي انرژي، اوبيزه انرژي او بايومس انرژي)، د بريښنا توليد، ليږد او ويشنه او د انرژي استعمال ( د تودوخې انرژي، په ودانيو کې د انرژي ګټور استعمال او په کارخونو کي د انرژي استعمال او کنټرول)

 

  • تدريسي مديريت:

دا مديريت د جيولوجي او معادن انجينري څانګو، د بريښنا انجنيري څانګې، د سيول انجينرۍ څانګې او د انرژۍ انجنيري څانګې او د شقو ترتيب، د پايلو جدول ترتيب، د ټرانسکريپ خدماتو تبادله او توزيع فعاليتونه وړاندې کوي.

  • الکتروميخانيک پوهنځي:

دا پوهنځي په۱۴۰۲کال کې د اليکټرو ميخانيک پوهنځي د لوړو زده کړو وزارت د عالي شورا په پريکړه د بريښنا انجنيري او انرژي انجنيري دوه څانګو سره تصويب شو.

د الکتروميخانيک پوهنځي کتلاک هغه منظمه او جامع ټولګه ده چې د پوهنځي په اړه پکې منظم او جامع معلومات ذکر شوي دي. په دې کتلاک کې د پوهنځي اړوند، علمي او اداري چارو برخو په اړه هراړخيز معلومات ذکر شوي دي. لوستونکي کولاي شي چې د دې کتلاک په لوستلو سره د الکتروميخانيک پوهنځي په اړه بشپړ معلومات ترلاسه کړي.

په دې کتلاک کې د الکتروميخانيک پوهنځي مخينه، تشکيلات، علمي کادر غړو احصائيه، محصلانو احصائيه، د

استاد او محصل نسبت، د پوهنځي لرليد، رسالت، ارزښونه، سټراټيژيکې موخې، کمېټې، د هرې کمېټې تشکيلاتي جدول او د څانګو تشکيلاتي جدولونه راوړل شوي دي

د الکتروميخانيک پوهنځي مخينه

د لوړو زده کړو وزارت درانه مقام د (2268 ) ګڼې د 04/09/1444 نېټې وړانديز او د افغانستان اسلامي امارت د رياست الوزرا مقام د ( 3305) ګڼې  10/09/1444/نېټې حکم پر بنسټ د  لوړو زده کړو وزارت د آتمې عالي شورا د ۰۳/۱۱/۱۴۴۴ نېټې ناستې په نتېجه کې د برښنا انجنيري څانګې، انرژي انجنيري څانګې او طبعي علوم غير فارغ ده څانګو په لرلو سره رسما په فعاليت پيل وکړ.

د الکترو ميخانيک پوهنځي ليد لوري او رسالت

ليد لوري (Vision)

الکتروميخانيک پوهنځي غواړي د ښې رهبري پر مټ  دهېواد په کچه د کار د بازار د غوښتنو مطابق په کار پوه انجنيرانو په روزلو او غوره څېړنو په ترسره کولو سره د يوه علمي-تحقيقي مرکز په توګه وپېژندل شي.

ديدگاه

پوهنحي الکتروميخانيک ميخواهد رهبري خوب، تربيت انجنيران کار فهم به سطح کشور مطابق تقاضاي بازار کار و انجام تحقيقات علمي منحيث يک نهاد علمي- تحقيقي شناخته شود.

کړنلاره (Mission)

الکتروميخانيک پوهنځي هڅه کوي چې د خپلو استادانو د ظرفيت لوړولو، معياري نصاب تطبيق کولو، منظم اکادميک چاپيريال په رامنځته کولو، له اړندوه سکتورونوسره د اړيکو په ټينګولو او د هيواد د اړتيا وړ څيړنو په ترسره کولو سره خپل ليد لوري ته ورسيږي.

ماموريت

د الکترو ميخانيک پوهنځي هڅه کوي چې د پوهنځي د غړو د ظرفيت په لوړولو، د معياري نصاب په پلي کولو، د منظم اکاډميک چاپيريال په رامنځته کولو، له اړوندو سکتورونو سره د اړيکو د ټينګولو او د هېواد د اړينو څيړنو په ترسره کولو سره خپل ليد لوري ته ورسيږي.

د الکتروميخانيک پوهنځي ارزښتونه

  • ټول اسلامي او افغاني مقدساتو او ارزښتونو ته درناوي
  • د افغانستان دولت او د هېواد نافذه قوانينو ته درناوي
  • انسانيت ته درناوي، ژبني، قومي، سمتي، مذهبي هر ډول تعصباتو څخه کرکه
  • خپلې ټولنې او دندې ته صادق او ژمن
  • د وطن د آبادۍ لپاره قوي اراده او د هر ډول فساد مخنيوي
  • په ښوونيزو – تحصيلي او تحقيقي چوپړتياوو کې کيفيت
  • حساب ورکونه
  • د چارو په ترسره کولو کې شفافيت او عدالت

 د الکتروميخانيک پوهنځي سټراټيژيکې موخې

  • د علمي کادر غړو او اداري کارکوونکو د وړتيا لوړاوي.
  • د علمي څېړنو ترسره کول.
  • د کيفيت لوړاوي او اعتبار ورکونې د دويم پړاو تېرول.
  • په مجهزو لابراتوارونو سره د ټولو څانګو سمبالتيا.
  • په پروجکټورونو او څارونکو کامرو سره د ټولګيو سمبالول او د پوهنځي دفترونو نښلول له انټرنټ سره.
  • د پوهنځي لپاره د يوې داسې خونې پيدا کول/ جوړول چې د ټولو تدريسي او اداري اړتياوو ځواب ووايي.
  • دکتاب لوستنې لپاره د مناسب صالون لرونکي کتابتون.
  • د اکاډميکو او اداري بستونو زياتول د پوهنځي په اوسني تشکيل کې.
  • په اسلامي، انساني او ملي روحيه د هڅاندو، غښتلو او خلاقو محصلانو روزنه.

.10د زده کړيالانو مسلکي مهارتونو او تخصصي پوهې کيفيت لوړول.